بدن انسان فرم های مختلفی دارد فقط کافی است که آن را تشخیص دهید و استایل مناسب خود را داشته باشید ، در این باره گروه تولیدی پوشاک رخت که به صورت تخصصی در زمینه شلوارجین فعالیت دارد به شما کمک میکند که  شلوار مناسب فرم بدن خود را بشناسید.

انواع فرم بدن زنانه

ابتدا ببنید که فرم بدن شما به کدام یک از گزینه های زیر شبیه است

1. بدن سیب شکل یا گرد

2. بدن مثلثی معکوس شکل

3. بدن مستطیل شکل یا صاف

4. بدن ساعت شنی

5. بدن بیضی شکل

6. فرم بدن گلابی شکل

7. فرم بدن قاشقی

8. فرم بدن ساعت شنی بالا

9. فرم بدن لوزی شکل

10. فرم بدن مثلثی شکل

فرم بدن سیبی شکل

فرم بدنی که در آن بالاتنه از قسمت پایین‌تنه مانند باسن، ران و ساق پا حجیم‌ تر و بزرگتر هستند را فرم بدن سیبی شکل میگویند .

اگر شما جزو این فرم بدن هستید بهتر است از شلوارهایی با فاق بلند استفاده کنید وشلوارهای راسته‌ای که کمی گشاد هستند، شلوار بگ تیره رنگ، دامن شلواری، شلوار دمپا گشاد یا بوت کات مناسب‌ترین شلوارها برای اندام شما میباشد .

فرم بدن مثلثی معکوس

اگر قسمت شانه‌های شما از قسمت کمر و باسن پهن‌تر بوده و عرض بیشتری دارد، فرم بدن شما از نوع مثلثی معکوس به‌حساب می‌آید و شلوارهای خمره‌ای مانند شلوارهای مام فیت، مام استایل و شلوار سندبادی برای این اندام شما بسیار مناسب هستند تا اختلاف میان اندازه عرض شانه با دورباسن و کمر را کمتر نشان دهد.

فرم بدن مستطیل شکل یا صاف

به فرم بدنی که در آن عرض شانه، باسن و کمر تقریباً یکسان بوده و انحنایی در بدن وجود ندارد، فرم بدن مستطیل شکل یا صاف میگویند پس باید به‌دنبال گزینه‌ای باشید که بدن شما را انحنادار نشان دهد. به عبارت بهتر، شلوار مناسب فرم بدن مستطیلی شلواری است که فاق بلندی داشته باشد تا بتواند قسمت کمرتان را انحنادار کند و باریک‌تر نشان دهد.

فرم بدن ساعت شنی

باید گفت جذاب‌ترین فرم و اندام بدن متعلق به اندام ساعت شنی است. در این نوع اندام، قسمت بالاتنه مانند سرشانه‌ها و پایین‌تنه یعنی باسن از نظر اندازه با یکدیگر متناسب هستند. کمر باریک و انحنای آن نقطه قوت اندام ساعت شنی محسوب می‌شود.

اگر فرم بدن شما ساعت شنی شکل است هیچ محدودیتی در پوشیدن شلوار ندارید و با خیال راحت از انواع شلوارها میتوانید در استایل به کار ببرید.

فرم بدن بیضی شکل

افرادی که باسن کوچکی داشته و قسمت بالاتنه پهنی دارند فرم بدنشان بیضی شکل است. پاهای کشیده مهم‌ ترین ویژگی اندام این دسته از افراد محسوب می‌شود. اگر شما هم دارای اندام بیضی شکل هستید، باید از پوشیدن شلواری که مانع به چشم آمدن این ویژگی اندام شما میشوند خودداری کنید و همچنین شلوارهای فاق کوتاه مناسب فرم بدن شما نیست .

همچنین بدانید: چه رنگی مناسب پوست شماست